Posted by: caponturist | April 9, 2010

9 Nisan 2010 Yüksek Lisans jüri öncesi ve sonrası

Bugün…

Bir hafta önce taslak olarak başlamıştım ama yapmam/yetiştirmem gereken bir sunum vardı, öylece kalmış, bugünü anlatayım bari.

Öncesi:

Birkaç gündür sabahları 4:30, 5:00 gibi kalkıyorum, özel bir sebebi yok, hazırlık falan değil, uyuyamıyorum.
Normal sanırım.

Sunum hazırlanıyor, tezimi yazarken son evrelerinde bir harf değişse taşınır belleğe, düzüstü bilgisayara, ofisteki bilgisayara yüklüyor, ve internet üzerindeki iki e-posta adresime gönderiyordum.
Sen kalk, günlece slayt slayt hazırladığın sunumu sadece taşınır belleğe kaydet ve orda bırak.
Dün akşam o taşınır bellek ofis bilgisayarına takılı kalsın ve sen eve dön. Onca ağır trafiğin ardından…
Evde aklıma geldi, trafik biraz hafifleyince (akşam 8’den sonra) okula gidip belleği aldık, evde gerekli dokümanları bastırdım da biraz rahatladım.

Sunum günü, doğal olarak 5’te kalktım,
bıcı bıcı,
sunuma son kez bir bakış,
laptopu kontrol,
çocukları kaldırıp hazırlama ve okula gidiş…
Oğlum giyimimi ve makyajımı beğendi (normalde hiç makyaj yapmadığım için ne olsa beğenecekti)

Önce onun okuluna gittik, meğer büyük kalp kazanmış uslu durmaya devam ettiğinde kalplerinde yıldızlar kazanacakmış.
Sonra benim bölüme,

Sunuma son hazırllıklar
Jilet gibiyiz, hani diyordu ya sunucu, zıpkın gibi, fişşek gibi…
Aynen öğle, sınıfı hazırlamışım, sandalyeler, ikramlar, benim basılı tezim, sunumun basılı hali, laptopum herşey…
ve bekliyorum.
Hocam kötü haberi veriyor, o sınıfa yeni ders konmuş, kısmet bakalım başka sınıfa taşıonıyoruz, ben tümıvır zıvırı taşıyorum
hayır yine başka sınıfa…

3. ve son durağımızda son hazırlıkları yapıyorum. “Data Show” cihazının kablosu benim laptopa uymuyor, sınıftaki PC de bir sorun var sunum açılıyor ama habire takılıyor…
neyse ki hocam bir ara kablo daha bularak sorunu çözüyor sunum başlıyor.

Güya sunum hazırladım ekranda birşey yazıyor, ben başka bir şey anlatıyorum, sonra ilgili sunuma geliyorum, hah işte bunu demiştim…

Neyse, sunum sona eriyor, siz siz olun sunum hazırlarken bir de üzeridne sadece “teşekkür ederiz, görüş ve düşünceleriniz” yazan o final slatyı yazmayı atlamayın, ben unutmuşum da…

Bir iki öneri ardından kapı dışarı ediliyorum.

Neredeyse yarım saat, içeriden sesler yükseliyor, konuşulanları duymamak dinlememek için uzaklaşıyorum ama yine duyuyorum, içeride epey gerilimli bir ortam var galiba.

Ama hocam öyle demedi ki, yani iyi hazırlanmıştım, geçemeyecek miyim?…

En sonunda çağrılıyorum. ayaklarım geri, gövdem ileri gidiyor,

Ben tüm umutlarını yitirmiş bir halde kötü haberi almak üzere içeri giriyorum.

Tebrik ediyorlar, nasıl yani bitti mi şimdi?..

Meğer havadan sudan konuşuyorlarmış. rahatladım, sohbet ve ikram faslı başlıyor,

oh be bitti diyorum ama daha düzeltmeler var…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: